KERISIK SERUNDING DAGING

Assalamu'alaikum Wrmbth, Serunding Serunding Kerisik!! Hari Raya bakal menjelma dan hidangan tradisi istimewa pasti tidak ketinggalan disediakan. Tidak kira serunding daging, serunding ikan bahkan serunding kelapa yang disediakan oleh negeri berbeza sudah pasti mendapat sambutan. Industri kerisik juga telah berkembang dan menawarkan harga yang berpatutan Resepi kerisik serunding daging yang enak boleh KLIK DISINI.
Create your own banner at mybannermaker.com!

Berikut adalah contoh-contoh variasi resepi kerisik serunding untuk tatapan anda
serunding daging
Serunding Daging yang enak dari pantai tmur
serunding kelapa
Kerisik Serunding Kelapa Sajian masyarakat jawa

kerisik daging
Kerisik Serunding Ikan Bilis

Daging aqiqah dan korban yang banyak diterima sempena musim perayaan ini dapat disimpan lama jika tidak dibasuh dengan air dan dibiarkan bersama darahnya. Jika daging terlalu banyak, maka amatlah disarankan supaya daging kambing dan lembu tersebut dimasak menjadi kerisik atau serunding daging. Resepi serunding daging yang diberikan diatas tidak sukar disediakan dan tahukah anda, serunding ini dapat disimpan selama 6 bulan jika cara penyediaannya betul (daging tersebut haruslah dikukus/rebus selama 4 jam).

 Semoga dengan perkongsian ini, tuan puan semua akan dapat menyimpan daging korban yang diterima dalam bentuk serunding daging dengan resepi yang telah diberikan. Jika anda mempunyai resepi serunding daging yang ingin dikongsi, usaha anda amat dialu-alukan.

Comments

Popular Posts