TAK JUMPA APA YANG DICARI? ISI CARIAN DIBAWAH ATAU KLIK IKON DITEPI HUBUNGI 0192653791

Pentingnya Halal & Haram

>> Monday, August 8, 2011

Assalamu'alaikum Wrmbth,

Anda tahu makanan haram? Oh, semestinya anjing dan babi haram, malah makanan dari sumber rezeki tidak baik seperti merompak dan mencuri. Kita umat islam wajib mengambil berat sebarang makanan yang kita makan kerana ia akan mempengaruhi hati dan pemikiran kita.

Sedarkah kita bahawa MUSTAJABNYA doa seseorang muslim berkait rapat dengan pemakanan yang haram. Bagaimana Allah swt mahu memakbulkan doa kita sekiranya, makanan dan pakaian yang kita pakai dari sumber yang haram.

Satu fenomena yang berlaku dalam masyarakat kita sekarang adalah hilangnya naluri umat islam mengambil tahu sejauh mana halalnya makanan yang mereka makan. Bagi golongan miskin dan sederhana, makanan yang murah harganya walaupun dari penjual bukan muslim diterima. Lihatlah pendedahan akhbar dibawah ini, sikap prasangka baik tidak bertempat harus diwasatiahkan dan indeks kewaspadaan terhadap peniaga bukan muslim harus disemat diminda. Peniaga muslim harus didahulukan kerana kita yang seakidah ini terikat dengan undang-undang ilahi.




Namun, peringatan buat golongan peniaga mukmin supaya meningkatkan kualiti perkhidmatan dan murahkan senyuman. Sesungguhnya senyuman membibitkan kemesraan antara pelanggan dan bukannya menyajikan pelanggan dengan hidangan muka masam mencuka.

Sama-samalah kita berusaha mencari keredhaan ilahi setiap detik dan ketika. Terutama dibulan ramadhan ini.

Salam Ramadhan dari kami di Pakar Kambing Golek Dan Panggang Harga Murah



blog comments powered by Disqus

About This Blog

Lorem Ipsum

Disclaimer (Penafian)


Sebarang pihak yang minat menerbitkan semula artikel didalam http://kambinghalal.blogspot.com hendaklah mendapat kebenaran bertulis (Emel atau telefon) dari Pemilik blog ini atau ahli lembaga pengarahnya sebelum meletakkannya di laman mereka.

Artikel yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan keadaan semasa ia ditulis. Keadaan yang sama mungkin tidak berlaku selepas artikel diterbitkan.

Sebarang komen dari pembaca hendaklah disertai nama sebenar dan emel mereka. Pembaca yang tidak mematuhi perkara ini tidak akan diterbitkan. Sebarang Artikel yang diambil tanpa kebenaran dan tidak menyalin kembali pernyataan ini tidak mendapat izin dari kami tidak berhak membawa isu kemuka pengadilan dan tidak akan bertanggunjawab atas sebarang implikasi.

Wallahua'lam















  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP